Mijn studiereis naar Cádiz, Spanje

Alles is geregeld

Vandaag is alles geregeld: ticket is geprint, reis- en annuleringsverzekering aangevraagd en school ook helemaal akkoord. Ook heb ik wat bustijden gekregen om van de luchthaven naar Cádiz te komen en terug. Helaas sluiten ze niet heel lekker aan op het schema: op heenreis moet ik 2,5 uur wachten (tussendoor koffer ophalen en ff bakkie doen) en terug zit ik zo'n 4 uur op de luchthaven te wachten. Dus een goed boek mee en wat muziek en dan komt het wel goed. Nu zullen er mensen denken: waarom dan geen taxi???

Nou de taxi (± 40 minuten) kost ± € 60,00 per enkele reis en de bus (± 1,5 uur) ± € 3,00 per enkele reis

Wink

Aangezien het leven al duur zat is en ik daar toch ook op budget zal moeten leven, wacht ik wel een paar uurtjes op de luchthaven. Gelukkig is het allemaal wel overdag, dus grote kans dat er winkeltjes of barretjes open zijn.

Ook heb ik gehoord dat het 12 oktobereen nationalefeestdag is in Spanje, maar 13 oktober dus niet in Cádiz! Dus ik zal 's maandags toch gelijk naar school moeten, ook wel lekker want dan heb ik gewoon alle lesuren waarvoor ik betaal! Dan wordt er eerst een test gedaan om te kijken hoe hoog mijn niveau is en dan worden de klassen ingedeeld. Dan kan ik ook mijn schoolboeken daar kopen en dan gaat het echt beginnen. Het lesrooster wat ik nu heb gekregen (wat dus nog wel kan veranderen) is als volgt:

Lesuren Spaans: 09.30 - 14.00 uur met pauze tussen 11.00 - 11.30 uur en 10 minuten rond 13.00 uur. Om 14.00 uur ben ik dus vrij om te genieten van de omgeving, bijslapen in de siesta of huiswerk te maken.

Iedere avond wordt er vanuit de school wel iets ondernomen, bijv. maandagavond Spaanse film avond, dinsdagavond tapas avond, woensdagavond partyavond en ga zo maar door. In het weekend worden er bepaalde excursies gemaakt naar plaatsen verderop in het land en mogelijk zelfs naar Marocco. Als er in dat weekend die mogelijkheid is, ga ik zeker proberen of ik daarbij mee kan!!

Nu gaat het aftellen echt gebeuren... over 2 maanden zit ik daar al! Nu eerst nog focussen op het IATA examen wat ik 10 september heb en dan: Estudiar español en Cádiz!

Miriam: Gracias por su amable mensaje y yo seguro de disfrutar de ga!

Reacties

Reacties

Anne

ohhh,, ik ben jaloers :)
Ik weet ckr dat je het giga naar je zin gaat hebben ;)
En ik eis heel veel foto's :P

(K) Anne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!