Mijn studiereis naar Cádiz, Spanje

laatste schooldag

Gistermiddag heb ik onderweg even een broodje gekocht en die bij Kate in het appartement opgegeten. Nog wat zitten kletsen en rond half 4 naar mijn appartement. Daar mijn huiswerk gedaan en nog wat geoefend op de werkwoorden. Toen toch maar even op bed gelegen en weer verder gelezen in mijn spannende boek Brisingr!!! Ja heb nu al 3/4 gehad en dus rond bladzijde 578 ofzo! Ik denk niet dat ik hem uitkrijg voordat ik in Nederland ben, maar daarna moet ik m wel snel uithebben.

Het was steeds een beetje bewolkt en af en toe een spetter maar meer ook niet. Rond 7 uur ben ik even gaan rondlopen en ben naar een publieke telefooncel gegaan en even met mam en Babette gesproken! Zo trots op Teun voor dat hij zijn groentehap nu wel lust en op Gijs omdat hij nu al zelf gaat staan. Mam: u zult dit niet meer lezen maar succes vandaag in Gennep en toch veel plezier in Hoogerheide/Bergen op Zoom dit weekend.

Rond kwart voor 8 was ik maar alvast naar Kate gegaan ondanks dat we pas half 9 hadden afgesproken maar hun tv doet het wel en dacht: anders ga ik daar ff bankhangen als zij nog niet klaar was met inpakken. Kate gaat vandaag (vrijdag) met bus van 14.00 uur naar Tariffa om daar de overtocht naar Marocco te maken voor een weekend. Maar ik heb op een stoel in haar kamer gezeten en al kletsend heeft zij haar tas gepakt voor het weekend en nog wat dnigetjes uitgezocht en rond 9 uur zijn we naar mijn favo tapasbar gegaan. Het was er wel rustig, maar juist heel leuk want we hebben in de keuken mogen kijken en hebben lekker wat Spaans kunnen praten met de eigenaar, zijn dochter en de medewerkster. Ik ga daar zeker vanavond weer naar toe! Ook bleef hij maar wijn bijschenken en zette op gegeven moment zelfs de flessen bij ons neer en toen we afrekenden had hij alleen maar 3 glazen p.p. doorberekend in plaats van de 6... of 7... of??? Echt super daar en heb ook mijn eerste paella gegeten en een heerlijke mousaka en gelukkig allemaal zonder paprika! Ben zo blij want heb woensdag al giga diarree gehad van denk ik die dag ervoor want toen zat er wel beetje paprika of andere scherpe kruiden in het eten.

Ik denk dat het rond 12 uur was dat we weggingen en gelukkig was het maar 5 minuten lopen want ik kan echt niet verder lopen met mijn voet! Daar eerst nog even wat gedronken en wat gelezen en toen gaan slapen.

Vanmorgen werd ik 9 uur weer wakker en gedoucht en aangekleed en alvast naar school waar ik dit nu typ! Heb Amanda al gemaild of zij mij vanmiddag kan inchecken en mij de boarding pass kan sturen via email zodat ik dat hier kan uitprinten, want ik denk niet dat deze trage oude computers kunnen werken met het programma om in te checken. Nog geen reactie gehad maar dat hoop ik straks wel te krijgen en na mijn laatste les van deze 2 weken check ik mijn emails nog maals. Ik ga nu even regelen dat ik mijn borggeld alvast terugkrijg en dat ik straks wat kan printen hier. Heel raar idee dat straks over ongeveer 3 uur mijn avontuur hier op school is afgelopen! Vanavond ga ik in elk geval met Anna nog wat drinken en ik ga zeker even naar die tapasbar terug! Morgen rond 11 uur vertrekt de trein van Cádiz naar Jerez en kom daar rond 12 uur aan. Dan met taxi naar luchthaven en om 14.00 uur vlieg ik. Ik doe bewust alle korte stukken met een taxi omdat ik het echt niet red om nu met mijn voet bus in en bus uit te stappen met die koffer! Alhoewel die stuk lichter zal zijn dan heenreis omdat ik de oude handdoeken hier laat, de shampoo en douchegel zijn zo goed als leeg en zo meerdere dingen.

Misschien straks nog een verhaaltje en anders denk ik pas weer als ik weer in ons koude kikkerlandje ben! Adios!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!