Mijn studiereis naar Cádiz, Spanje

Borrelavond en Sevilla

Hallo daar in het koude Nederland! Hier begint het nu ook iets frisser te worden, maar nog steeds goed te doen.

Vrijdagmiddag hebben we eerst even geluncht en daarna hadden we 4,5 uureigenlijk niets te doen. Bedoeling was om gewoon even te gaan liggen en hopelijk wat slapen, maar mij lukte dat niet. Ik heb wel heerlijk liggen lezen, dus met mijn voeten omhoog, maar slapen wilde niet lukken. Dus ben ik rond half 7 even buiten gaan lopen met bedoeling om internetcafe te zoeken, maar degene die ik ken waar ik dus ook foto`s kan uploaden is toch best wel ver weg. Wel heb ik een coldpack gekocht omdat ik zo veel last heb van mijn enkels en knie. Eenmaal terug in appartement nog wat liggen lezen en rond 8 uur kwamen Catherine en Sarah ook weer beetje tot leven. We hadden om 9 uur afgesproken op Plaza de San Antonio om nog een andere meid te ontmoeten (ben haar naam even kwijt) en we zijn toen met zn vieren bij 3 verschillende tapas-restaurants geweest en daarna in een echt lokaal kroegje nog wat gedronken. Het was erg gezellig en we waren rond 2 uur terug bij appartement. Daar gelijk maar gaan slapen, want de volgende dag zou ik samen met Sarah naar Sevilla gaan.

Zaterdagochtend heb ik de andere meiden even voorgelaten met douchen en alles omdat zij hun spullen moesten pakken. Rond half 11 zijn we in de miezerregen met zn drieen naar het busstation gelopen. De bus naar Sevilla ging om 11 uur en die van Catherine naar Malaga zou om 11.15 uur vertrekken. Afscheid genomen en we hadden al eerder emailadressen uitgewisseld en we houden contact. Daarna met Sara naar Sevilla en daar aangekomen liep zij wel erg snel (wist ik al van hier in Cadiz, maar toch).... Eenmaal bij haar hostel aangekomen even opgefrist en gingen we even wat eten. Het was niet helemaal droog maar om nou te zeggen dat het regende... Tijdens het eten had Sara besloten dat ze toch wel samen met mij de citywalk wilde doen, maar ik zei wel tegen haar dat ik niet zo snel kon lopen en dat vond ze geen probleem! Dus haar boek erbij en lekker gelopen. Toen we eenmaal onderweg waren heeft het nog even wat gespetterd en daarna was het droog en kwam de zon er zelfs bij! Mijn tas die ik mee had (die gratis tas van de Broektiek) begon te scheuren en heb daar dus voor 15 euro een tas kunnen kopen die ik Nederland nog niet voor die prijs heb gezien. Uiteraard niet echt leer, maar groot genoeg waarvoor ik hem wilde hebben. Gelijk toch maar wel een uitschuifbare paraplu erbij gekocht, maar vanaf dat moment begon de zon goed te schijnen en ik heb hem dus nog niet nodig gehad. Maar je weet maar nooit wat het deze week nog gaat brengen en hij kan gewoon in de koffer mee naar huis.

In Sevilla heb ikverschillende kerkengezien, de grote rivier die naast/door de stad loopt, de oude arena waar ze voorheen de stiergevechten in hadden en daarna richting de grote kathedraal. Vlakbij de kathedraal nog even ergens gezeten en een ijsje gegeten. Daarna zijn we bij de kathedraal naar binnen gegaan en zelfs Sara die normaal niet onder de indruk was van kerken, vond deze erg mooi. We zijn daarna de toren ingeweest, lees: 35 verdiepingen omhoog ! Gelukkig geen traptredes maar gewoon schuin omhoog lopen, daar ze vroeger per paard de toren opgingen. Ik heb de nodige fotos kunnen maken, maar helaas niet mogelijk om het bij deze computer op internet te zetten. Misschien als mijn voeten het trekken, loop ik later vanmiddag nog naarhet andere internetcafe.

Eenmaal uit de kathedraal zijn we nog een beetje door het oude stadsgedeelte van Sevilla gaan dwalen en kwamen we op een punt uit bij het stadspark dat vlakbij de bushalte was. Ik moest nog wel 1,5 uur wachten, maar toch besloten om naar de bushalte te gaan zodat ik niet teveel zou doen i.v.m. mijn zere enkels en knie. Daar heb ik weer heerlijk in het Spaans een kaartje besteld, zelfs nog wat Australische jongens geholpen richting de stad en in het Spaans gevraagd of er nog een internetcafe in de buurt was. Dat was er helaas niet. Toen ben ik lekker gaan zitten buiten en heb nog een uur in mijn boek kunnen lezen (hij is echt zo goed als ik hoopte) en om 7 uur vertrok de bus weer naar Cadiz. Rond half 9 was ik in Cadiz en ben via de supermarkt naar mijn appartement gegaan. Heb even wat brood en beleg gekocht en nog wat drinken. Het is wel heel alleen zo in het appartement, dus heb heerlijk met muziek op mijn mobiel en mijn boek op bed liggen lezen. Rond 12 uur (ja tijd vliegt voorbij) ben ik gaan slapen en vanmorgen half 11 werd ik wakker. Rustig aan gedaan, want dingen opgeruimd en vuilnis buiten gezet en toen maar cappuchino gedronken bij bar-restaurant tegenover de school. En nu toch maar even verder lopen en misschien zo nog wat lezen in de zon. Ik wil nog even wat dingen voorbereiden voor school morgen, had geen echt huiswerk maar mocht wel wat doen en na laten kijken. Ook wil ik even wat dingen voorbereiden voor mijn examen in Nederland.

Misschien komt er vanmiddag/vanavond nog wel iemand in het appartement, de school kon me dat vrijdag nog niet vertellen. Anders weer een rustig avondje en ik ga proberen een van de tapasbarretjes van vrijdag terug te zoeken, die was goedkoop en erg leuk (ook voor in mijn eentje). Het geld gaat er redelijk snel door als je buiten deur ontbijt, luncht en dineert... dus ga proberen het nu even rustig aan te doen. Heb de Adidas-winkel al gespot hier en ze hebben weer allemaal leuke schoenen, maar heb er eigenlijk het geld niet voor. Ik moet eerst maar eens gaan vragen of ze mijn maat wel hebben voordat ik echt ga nadenken of ik schoenen meeneem. Mijn vakantieverpakkingen shampoo en douchecreme, etc. gaan volgens plan op en daar hoef ik dus niet nieuws voor bij te halen. Zo zal ik wel met een lichtere koffer thuis komen!

Ik ga nu nog even op Ebuddy om te kijken of er nog iemand online is en over 18 minuten verloopt mijn internet hier! Mam, we bellen vanavond nog wel even zoals afgesproken!!

Hasta mañana por el teksto nuevo!

Reacties

Reacties

Ellen

heey haha heb jj verhaal een beetjj doorgelezen.. kon het niet helemaal volgen met mijn hoofd;)
maar klinkt allemaal nog steeds vet gezellig daar met al die meiden:P

xxxjes

Vanity

Heej Eef,

Klinkt en ziet er leuk uit waar je bent!
Veel plezier nog deze week!
Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!